ΒΕΝΕΤΙΑ (ΚΑΡΝΑΒΑΛΙ)

Ήταν η τέταρτη φορά που επισκεπτόμαστε  την αγαπημένη μας Βενετία, αλλά ποτέ δεν είχαμε πάει καρναβάλι.

Αυτή την φορά εστιάσαμε στην γιορτινή ατμόσφαιρα και στην επίσκεψη σε χώρους λιγότερο τουριστικούς, αφού τα βασικά αξιοθέατα, τα  μουσεία, τα εσωτερικά ναών κλπ τα είχαμε επισκεφτεί τις άλλες φορές. Δεν παραθέτω εδώ ιστορικά στοιχεία γιατί είναι πολύ γνωστά και εύκολα μπορεί να τα βρει κάποιος στο διαδίκτυο.

Θα μπορούσε να πει κανείς ότι επρόκειτο για μια χαλαρή επίσκεψη τριών ημερών φωτογραφικού ενδιαφέροντος σε ενδιαφέροντα  σημεία.

Φθάσαμε (μετά από δύο  διανυκτερεύσεις, στο Βελιγράδι και στο Ρόβινι της Κροατίας) στο αεροδρόμιο Marco Polo, αφήσαμε το αυτοκίνητο μας σε ένα από τα πάρκιγκ του, το οποίο και με ένα van μας μετέφερε δωρεάν στην Piazzale Roma και από εκεί με βαπορέτο πήγαμε στο κεντρικότατο ξενοδοχείο μας, λίγα βήματα από την γέφυρα του Rialto. Αν φθάσετε, όπως εμείς, οδικώς στην πόλη είναι η πιο οικονομική, πιο γρήγορη και εύκολη λύση. Μπείτε στο site ParkVia και κάντε ηλεκτρονικά την κράτηση σας. https://www.parkvia.com/en-GB/airport-parking/venice

Αν έλθετε αεροπορικώς, υπάρχει η εταιρεία βαπορέτων Alilaguna που σας μεταφέρει  από το αεροδρόμιο στο κέντρο. Η μετάβαση διαρκεί από μισή μέχρι μία ώρα.

Αφού τακτοποιηθήκαμε στο ξενοδοχείο μας, πήγαμε με τα πόδια στον σταθμό των βαπορέτων και σε 40 λεπτά περίπου είμαστε στο νησί Burano, γνωστό για τα πολύχρωμα σπίτια του και τα καταστήματα με τις ιδιαίτερες  δαντέλες.

Πλησίαζε η ώρα της Δύσης και το απαλό φως έπεφτε πάνω στα χρωματιστά σπιτάκια, που αν και φαινόταν σαν ψεύτικα, ήταν γεμάτα ζωή, με τις μπουγάδες τους, τα λουλούδια τους και τους κατοίκους να περιφέρονται μαζί με τους τουρίστες στα δρομάκια, τις γέφυρες και τα  κανάλια.

Επιστρέψαμε στο ξενοδοχείο μας περνώντας μέσα από τα στενάκια και τις πλατείες αποκομίζοντας μια πρώτη εικόνα του καρναβαλιού: Καρναβαλιστές παντού, κομφετί,  καταστήματα με μάσκες, με αποκριάτικα κοστούμια που τα πουλούσαν ή τα νοίκιαζαν, γιορταστική ατμόσφαιρα σε όλη την πόλη. Η Βενετία στα καλύτερα της!

Την επόμενη μέρα ξυπνήσαμε πολύ νωρίς. Είδα ομίχλη από το παράθυρο και δεν ήθελα να χάσω την ευκαιρία να απαθανατίσω την Βενετία με αυτό το ταιριαστό για την πόλη φόντο και επιπλέον να προλάβουμε την κοσμοσυρροή στα αξιοθέατα.

Αν και πολύ πρωί, είχαν και άλλοι την ίδια ιδέα...

Ήδη η πλατεία του Αγίου Μάρκου είχε αρκετό κόσμο. Και τότε μέσα από το λευκό πέπλο είδα ίσως την πιο ωραία εικόνα της πόλης: Μια ομάδα καρναβαλιστών πρόβαλαν μέσα από το λευκό πέπλο της ομίχλης και αποκαλυπτόταν σιγά-σιγά περπατώντας με μεγαλοπρέπεια και με αργά βήματα. Τα χρυσά και λευκά κοστούμια τους λαμπύριζαν μέσα στο σκοτεινό τοπίο. Η υγρασία και το πρωινό κρύο έκανε την αίσθηση πιο έντονη.

Αφιερώσαμε την δεύτερη ημέρα  στα γνωστά αξιοθέατα της πόλης, την γέφυρα και την αγορά του Rialto, την Piazza S. Marco, το Palazzo Ducale, το Campanile, τις Ponte dei Sospiri και Ponte della Paglia, την Piscina S.Moise, την Scala Contarini del Bovolo,

τις Ponte de la Verona και Ponte de Greci, την μοναδική ξύλινη γέφυρα Ponte dell' Academia, με την ωραιότερη θέα του Grand Canal,

το διάσημο θέατρο La Fenice

και το κοντινό εστιατόριο Antico Martini, όπου δειπνούσε η Κάλλας με τον Ωνάση μετά τις παραστάσεις, το Pallazo Tetta,

το καταπληκτικό βιβλιοπωλείο με την διάσημη σκάλα του φτιαγμένη από βιβλία, Libreria Acqua Alto,

την γειτονιά San Polo, τις πλατείες Campo Beniaza και Campo S.Zaccaria.
  Το απόγευμα κάναμε βόλτες στην πλατεία του Αγίου Μάρκου και στην προκυμαία, φτάνοντας από την μία πλευρά μέχρι το ξενοδοχείο Danieli

(απέναντι του η ξύλινη γέφυρα εμπνέει για ωραίες φωτογραφίες)  και την αποβάθρα των βαπορέτων από την άλλη πλευρά (ferry terminal, Gondola Dogana Vallaresso, επίσης σημείο για  φωτογραφίες).

Την τελευταία μέρα την αφιερώσαμε σε δύο όχι τόσες γνωστές στους τουρίστες περιοχές. Το πρωί πήγαμε στην πρώτη περιοχή, το  Canarreggio.

Είδαμε το παλαιότερο εβραϊκό Guetto της Ευρώπης, το Μουσείο και την γύρω περιοχή,

την εκκλησία Madonna dell' Orto

και γυρίσαμε στα κανάλια και τα δρομάκια του, αποκομίζοντας εικόνες από την πραγματική ζωή της πόλης.

Μπορεί η Βενετία στο κέντρο της να είναι πόλη- μουσείο, αλλά σε αυτές τις περιοχές μπορεί να δει κανείς εικόνες καθημερινές. Άνθρωποι να ψωνίζουν σε λαϊκές, μαμάδες με μωρά στα καροτσάκια, άνθρωποι να κάνουν jogging, βάρκες να μεταφέρουν εμπορεύματα, εργάτες να μαστορεύουν στα σπίτια...(Τι αγώνας και αυτός να συντηρήσεις μια πόλη που βυθίζεται στο νερό και παλεύει καθημερινά με τον χρόνο και την υγρασία!)

Το μεσημέρι ανεβήκαμε να δούμε την θέα του Grand Canal από την ταράτσα του  εμπορικού κέντρου Fondsaco dei Tedeschi.

Μπορείς το επισκεφθείς μόνο αφού κάνεις κράτηση στο https://www.dfs.com/en/venice/mobile/service/rooftop-terrace? και η διάρκεια της επίσκεψης είναι 15 λεπτά.
 Εντυπωσιακή η γιγαντοοθόνη στον χώρο της αναμονής, όπου εναλλάσσονται φωτογραφίες του κεντρικού καναλιού, διατηρώντας όμως σταθερά την εικόνα του.

Το απόγευμα το αφιερώσαμε στην άλλη, επίσης όχι  και τόσο γνωστή περιοχή, το Castello, όπου είδαμε τα παλιά Ναυπηγεία (Campo de l' Arsenal), με τα δύο λιοντάρια που έκλεψαν οι Βενετσιάνοι από τον Πειραιά, το Campo S.Maria Formosa και το Ναυτικό Μουσείο.

Η ημέρα έκλεισε με την καθιερωμένη βόλτα στην πλατεία του Αγίου Μάρκου και την προκυμαία.

Το τελευταίο πρωί κάναμε μερικές βόλτες γύρω από το ξενοδοχείο μας πριν πάρουμε το βαπορέτο για το δρόμο της επιστροφής, αφού προηγουμένως είδαμε και την  μοντέρνα γέφυρα  Ponte della Constituzione του διάσημου αρχιτέκτονα Santiago Calatrava.

ΤΑ ΚΟΣΤΟΥΜΙΑ

Εξαιρετικά, φτιαγμένα με μεράκι από πολύ καλής ποιότητας υφάσματα, με καταπληκτικά στολίδια, δαντέλες, γούνες, κουμπιά και αξεσουάρ (μπαστούνια, περούκες, μάσκες, τσάντες, παπούτσια, ομπρέλες...). Αποδίδουν τέλεια την μεσαιωνική ατμόσφαιρα.

ΟΙ ΓΟΝΔΟΛΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΓΟΝΔΟΛΙΕΡΗΔΕΣ

ΟΙ ΓΈΦΥΡΕΣ ΚΑΙ ΤΑ ΚΑΝΑΛΙΑ

ΤΑ ΔΙΑΣΗΜΑ ΑΞΙΟΘΕΑΤΑ

🍦

Και επειδή στην Βενετία και γενικά στην Ιταλία τρώμε τα θεσπέσια τοπικά παγωτά, ιδού μερικές προτάσεις:

Στο περιοχή του Cannareggio, το Bacaro dei Gelato, που κατά κάποιους έχει το καλύτερο παγωτό της πόλης και στο  Rialto, το Gelatteca Suso, στο San Marco, το Fantasy. Επίσης τα καταστήματα Gelateria Gallonatto, Gelato di Natura, Gelateria Ca d'Oro.

Για Pizza στο Antico Fοrno, για ποτό στο Harry's Bar, για γλυκά στο Tonolo, για τα περίφημα cicchetti στην μπυραρία Forst και στο Basego, για κεφτεδάκια στην Osteria Ai Promessi Sposi και βέβαια στο διάσημο καφέ Florian, στην πλατεία του Αγίου Μάρκου, που στην εποχή του καρναβαλιού είναι γεμάτο με καρναβαλιστές και έχει μεγάλη αναμονή.

🪭🎊

Πρόταση διαμονής:

Pallazzo Bembo-exclusive accomodation

4*.

Κεντρικότατο, πολυτελές, με βενετσιάνικη ατμόσφαιρα, με θέα στο μεγάλο κανάλι, δίπλα στο Ριάλτο.