ROAD TRIP ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΣΤΟΝ ΑΤΛΑΝΤΙΚΟ, ΜΕΡΟΣ 2ο

Ημέρα 4η

LOVERE- Λίμνη ISEO (248 ΧΛΜ)

Και μετά το Τρεβίζο, συνεχίσαμε και πάλι στην Ιταλία για την λίμνη Iseo.
  Ήταν η μόνη λίμνη της Βόρειας Ιταλίας, που δεν είχαμε επισκεφθεί μέχρι τότε, η πιο "ταπεινή", η λιγότερο γνωστή από τις διάσημες γειτόνισσες της, αλλά κατά πολλούς η πιο ρομαντική.
  Έδρα μας η μικρή πόλη Λόβερε, με μόλις 5.000 κατοίκους, στις όχθες της λίμνης.
Θεωρείται από τις ωραιότερες μικρές ιταλικές πόλεις.

Ο νεαρός και ευγενέστατος γιος της ιδιοκτήτριας μας περίμενε λίγα μέτρα μακριά  από το μεσαιωνικό κτίριο, που βρισκόταν το διαμέρισμά μας.
  Παρκάραμε το αυτοκίνητό μας και κατευθυνθήκαμε προς το νέο μας "σπίτι".
 Η επιβλητική σκάλα και οι φροντισμένοι κοινόχρηστοι χώροι μας προδιάθεσαν όμορφα, έγινε η σχετική ξενάγηση στον περιποιημένο χώρο και μας δόθηκαν και ταξιδιωτικές πληροφορίες.

Σε λίγα λεπτά, αφού κάναμε μια μικρή βόλτα στο πάνω μέρος της πόλης, κατεβήκαμε στο κέντρο.
 Σημαντικότερο αξιοθέατο είναι η εκκλησία S.Maria in la Valvendra.
  Είδαμε επίσης τις εκκλησίες S. Giorgio και S.Chiara, το Palazzo Tadini, τις πλατείες XIII Martiri  και Vecchia, τον πύργο Civic.
  Η πόλη είναι τόσο μικρή που μπορεί κάποιος να την δεί σε λίγο χρόνο.

Το πιο ευχάριστο όμως που μπορεί να κάνει κάποιος στο Λόβερε είναι αυτό που κάναμε και εμείς.
 Απολαύσαμε το πανόραμα της λίμνης  με πολλές, αλλά χαλαρές βόλτες.
 Απαραίτητη η στάση για τι άλλο: Pizza και ιταλικό παγωτό, το καλύτερο του κόσμου!

Στην όχθη της λίμνης παρατηρήσαμε και τα γυάλινα παραπετάσματα με την ρήση (στα αγγλικά και τα ιταλικά) της λογοτέχνη και ταξιδεύτριας του 18ου αιώνα, Lady Mary Wortley Montagu, που έζησε εκεί 10 χρόνια.
   " Ι am now in a place the most beautifully romantic i ever saw in my life"!

Αν έχετε χρόνο, επισκεφθείτε το νησάκι της λίμνης Monte Isola.
  Εμείς το είδαμε την άλλη ημέρα, εποχούμενοι, όταν εγκαταλείψαμε το Λόβερε για την Γαλλία.

Πρόταση για διαμονή: Appartamenti al Rizzo Dei Santi

Ημέρα 5η
  LYON (528 ΧΛΜ)

Και μετά από αρκετά χιλιόμετρα, βρεθήκαμε στην νοτιοανατολική Γαλλία και στην Λυών, την τρίτη μεγαλύτερη γαλλική πόλη (με πληθυσμό 500.000 περίπου κατοίκους), πρωτεύουσα της περιφέρειας Rhone-Alpes.
  Κάποιοι την κατατάσσουν  ως την καλύτερη πόλη της Γαλλίας, μετά το Παρίσι και ίσως έχουν δίκιο.
   Οι ρυθμοί είναι σαφώς πιο αργοί και ανθρώπινοι και η πόλη είναι πιο "μοντέρνα", όπως μου είπε και φίλη που ζει μόνιμα στην Γαλλία, από την "αυστηρή" πρωτεύουσα.
 Στην Λυών μείναμε δύο βράδια,  αλλά νομίζω ότι χρειαζόμαστε ένα ακόμη.

Ξεκινήσαμε από τον λόφο Fourviere (φθάσαμε εκεί με μετρό και τελεφερίκ, το πρώτο από τα πολλά που χρησιμοποιήσαμε σ΄αυτό το ταξίδι) και την εντυπωσιακότατη Βασιλική της Fourviere.

Αφού είδαμε το πανόραμα τις πόλης, το Αρχαίο Θέατρο και το Γαλλορωμαϊκό μουσείο, κατεβήκαμε με τα πόδια μέχρι τις γέφυρες στους ποταμούς Ροδανό και Σον και στην συνέχεια χαθήκαμε στα στενά δρομάκια της παλιάς πόλης (Vieux Lyon), που απαρτίζεται από τις περιοχές S.Paul, S.Jean S.George, με πιο χαρακτηριστική την οδό Boeuf.
  Με την διάσημη cuisine lyonaisse και ιταλικό όμως παγωτό κλείσαμε την ημέρα μας.

Την επόμενη ξεκινήσαμε από τις Traboules, που τις περίμενα πως και πως, λόγω του φωτογραφικού ενδιαφέροντος.
  Είναι μυστικά περάσματα (αυλές, αλέες, σκάλες..) που παρείχαν στους εργάτες της εμπορίας μεταξιού άμεση και μυστική πρόσβαση  στις όχθες του ποταμού, προκειμένου να μεταφέρουν τα προϊόντα τους.
  Επισκέψιμες είναι μόνο 40 από τις 400 που υπάρχουν στην πόλη. Βρίσκονται κυρίως στην παλιά πόλη και στην περιοχή La Croix-Rousse (όπου και  είχαμε όμορφη πανοραμική θέα), σε οικιστικά κτίρια και συνιστάται στους επισκέπτες να μην διαταράσσουν την ησυχία των ενοίκων.
  Αν βρήκες την είσοδο της οικοδομής ανοικτή, έχει καλώς, αλλιώς εγκαταλείπεις.....

Για μένα ήταν ένας μυστικός, υπέροχος κόσμος.
Σαν την Αλίκη στην χώρα των θαυμάτων, με φωτογραφική μηχανή όμως!
  Η χαρά μου απερίγραπτη, όταν η εξώπορτα άνοιγε!

Συνεχίσαμε με το Parc de la Tete d΄ Or, τις πλατείες Place des Jacobins και Place Bellecourt, το Δικαστικό Μέγαρο, όπου ως νομικούς και κατ΄εξαίρεση, μας επιτράπηκε να δούμε το εσωτερικό του (η δικηγορική ταυτότητα του Θανάση  και το δικό μου θράσος πάντα στο εξωτερικό ανοίγουν πόρτες... ),

την 'Όπερα, τον καθεδρικό του Αγίου Ιωάννη και αρκετές από τις εκατό σχεδόν μεγάλες τοιχογραφίες που ομορφαίνουν την πόλη.

Η πόλη  έχει και αρκετά μουσεία: Μινιατούρας και Κινηματογράφου, Υφασμάτων, το Ινστιτούτο και Μουσείο Lumiere για τους σινεφίλ, το μουσείο Gadagne.
  Για τους θιασώτες του είδους και Aquarium.

Πρόταση για διαμονή:  Staycity Αparthotels Rue Garibaldi

Ημέρα 6η
 TOULOUSE (538 ΧΛΜ)

Την επόμενη το απόγευμα βρεθήκαμε στην Τουλούζη, την επονομαζόμενη Ville Rose, λόγω του χρώματος των τούβλων των κτιρίων της.
  Στην νοτιοδυτική Γαλλία, με πληθυσμό περίπου 500.000 κατοίκους, πόλη της αεροναυπηγικής, πανεπιστημιούπολη, επιπλέον βιομηχανική  πόλη αλλά και με πολύ ενδιαφέρον ιστορικό κέντρο και ανέλπιστα ζωντανή!

Είναι αλήθεια  ότι δεν είχα και πολλές προσδοκίες από την πόλη, αλλά μόλις εγκαταλείψαμε το ξενοδοχείο μας και αρχίσαμε την ξενάγηση, άρχισα να διαψεύδομαι.
  Με συνεπήρε το άκρως γοητευτικό κοκκινωπό χρώμα των κτιρίων της, αλλά και η ζωντάνια της.
Έχει αρκετά εστιατόρια και μπαρ, με πολύ κόσμο, που τα είχε κατακλύσει λόγω του ευχάριστου καλοκαιρινού καιρού.

Καρδιά της πόλης η πλατεία Καπιτωλίου, με κεντρικό κτίριο το Καπιτώλιο, κτίσμα του 18ου αιώνα.
Ομορφότερη από τις αίθουσες του, η Salle des Illustres.
Λίγα μέτρα πιο μακρυά το θέατρο του Καπιτωλείου.

Είδαμε επίσης την Βασιλική του  St.Sermin, την μονή  des Jacobins, την πλατεία Wilson, το Μουσείο des Augustins, τον καθεδρικό St.Etienne, το ίδρυμα  Bemberg, που στεγάζεται στο Hotel d' Asserat και τα παλιά σφαγεία ( Les Abattoirs), που έχουν μετατραπεί σε μουσείο Μοντέρνας Τέχνης.
 Και βέβαια απαραίτητη η βόλτα στις όχθες του ποταμού Garonne, στην πλατεία και την προκυμαία Daurade, με θέα  την γέφυρα "Pont Neuf" και τον πολυφωτογραφημένο  Dome de la Grave.
  Αν έχετε χρόνο δείτε το σπουδαίο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας της πολης, τον Ιαπωνικό Κήπο και αν είστε φαν του είδους, την Cité de l' Espace, για μια μαγική βολτα στο διάστημα!

Πρόταση για διαμονή: Ibis Styles Toulouse Capitole, στην Πλατεία Καπιτωλείου, η νέα εξελιγμένη και πιο πολυτελής γενιά των Ibis.