ROAD TRIP ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΣΤΟΝ ΑΤΛΑΝΤΙΚΟ, ΜΕΡΟΣ 8ο

BORDEAUX (289 ΧΛΜ)

Επιστροφή στην Γαλλία και πρώτη στάση στο Μπορντό, με πληθυσμό 250.000 κατοίκους, στα νοτιοδυτικά της χώρας.
Το ξενοδοχείο μας ήταν κοντά στον σιδηροδρομικό σταθμό St. Jean και έτσι ξεκινήσαμε τον περίπατο μας αρχικά κατά μήκος του ποταμού Garonne, παρατηρώντας τα εξαιρετικά (όχι όμως ιδιαίτερα φροντισμένα) κτίρια.
  Στην συνέχεια αφήσαμε τις όχθες και προχωρήσαμε προς το κέντρο της πόλης.
  Θαυμάσαμε το Grosse Clοche (Μεγάλο Ρολόϊ)  του 13ου - 15ου αιώνα.

Συνεχίσαμε με τον πιο εμπορικό και κομψό δρόμο της πόλης, την rue St. Catherine, τον καθεδρικό του St. Andre (12ου αιώνα) και δίπλα του τον πύργο Pey Berland του 15ου αιώνα.
  Πολύ κοντά το Δημαρχείο (1770), νεοκλασικού ρυθμού, τυπικού της πόλης.
  Επόμενη στάση το εμβληματικό Grand Theatre (1780), με τις 12 κολοσσιαίες, κορινθιακού ρυθμού, κολώνες του και λίγα μέτρα πιο μακρυά η Esplanade des Quinconces (1818-1828), που θεωρείται η μεγαλύτερη πλατεία της Ευρώπης.
  Τέλος καταλήξαμε στην Place de la Bourse, με τα θαυμαστά κτίρια του 18ου αιώνα.
   Στο κέντρο της η Κρήνη των Τριών Χαρίτων.
 Την πλατεία περικλείουν δύο υπέροχα κτίρια, το Palais de la Bourse και το Musee Nationale des Douanes, μοναδικό στο είδος του.
 Ανά συχνά διαστήματα από το πλακόστρωτο της πλατείας αναβλύζει νερό. Το εφέ συμπληρώνει και τεχνητή ομίχλη.

Αφού δοκιμάσαμε τα πιάτα του διάσημου εστιατορίου Entrecote (προετοιμαστείτε για ουρά! ) και τα περίφημα γλυκά caneles,

πήραμε τον δρόμο της επιστροφής προς το ξενοδοχείο, περνώντας μπροστά από το σύμβολο της πόλης, την Pont de Pierre, την πέτρινη γέφυρα, που ολοκληρώθηκε το 1821 μετά από πολλά χρόνια εργασιών.

Είδαμε επίσης την Βασιλική του St. Seurin,  την Βασιλική St. Michel και το μουσείο Καλών Τεχνών.
  Την επόμενη, πριν αποχαιρετίσουμε την πόλη, σταματήσαμε για λίγο στην Cité du Vin, μουσείο οίνου. Στον 7ο όροφο λειτουργεί εξαιρετικό εστιατόριο.

Και βέβαια οι λάτρεις του κρασιού δεν πρέπει να φύγουν από την πόλη χωρίς να προσθέσουν στις αποσκευές τους κάποιο μπουκάλι κρασιού εκλεκτής τοπικής ποικιλίας.

Πρόταση για διαμονή: Ibis Centre Gare Saint- Jean

BLOIS (416 ΧΛΜ)
Την επόμενη καταλύσαμε στην Μπλουά, μικρή πόλη 46.000 κατοίκων στην κοιλάδα Λίγηρα, όπου θα μέναμε δύο ημέρες.

Ο συννεφιασμένος ουρανός δεν μας πτόησε.
  Αρχίσαμε την ξενάγηση μας από το Βασιλικό Κάστρο της πόλης (13ος-17ος αιώνας), εξαιρετικό δείγμα αναγεννησιακης αρχιτεκτονικής.

Στην παλιά πόλη (Vieux Blois), όπου εκείνο που με ενθουσίασε ήταν ο συνδυασμός των γκρίζων σκεπών με τις κοκκινωπές καμινάδες, είδαμε τον καθεδρικό St. Louis,

με το γοτθικού ρυθμού εσωτερικό του, τους κήπους του 17ου αιώνα, με υπέροχη θέα στην κοιλάδα του Λίγηρα, Jardins de l' Eveche,

το Maison de la Magie, την πλακόστρωτο οδό Pierre de Blois, τα σκαλιά του Denis Papin, το Maison des Acrobates, το Hotel de Conde και το Hotel Sardini,  τις εκκλησίες St. Nicolas και St. Saturnin

και τέλος το Fondation du Doute, ένα ιδιαίτερο μουσείο σύγχρονης τέχνης, που φιλοξενεί στα 1.500 τετραγωνικά του 300 έργα 50 καλλιτεχνών, των δεκαετιών 1960-1970 και ενθαρρύνει τους επισκέπτες να αντιδρούν, να υποβάλλουν ερωτήματα και να συζητούν για τα εκθέματα.

Την επόμενη ημέρα και κάτω από καταρρακτώδη βροχή επισκεφθήκαμε το γειτονικό κάστρο Chambord (1519),  που θεωρείται το ωραιότερο από τα κάστρα του Λίγηρα, αν και δεν ολοκληρώθηκε ποτέ.
  Με μήκος 156 μέτρα και ύψος 56 μέτρα, 426 δωμάτια, 282 τζάκια και 800 κολώνες, είναι το μεγαλύτερο αναγεννησιακό κάστρο του Λίγηρα.
   Το έκτισε ο βασιλιάς Francois I, για να χρησιμοποιήσει ως κυνηγητική κατοικία, αν και έμεινε εκεί μόνο 72 ημέρες.

Πρόταση για διαμονή: Best Western Blois Chateau

BEAUNE (360 ΧΛΜ)
    Η διαμονή μας στην Γαλλία ολοκληρώθηκε με την επίσκεψη μας στην μικρή πόλη των 21.660 κατοίκων, την πρωτεύουσα των βουργουνδικών οίνων.
  Κυριότερο αξιοθέατο το Hotel - Dieu, χαρακτηριστικο δείγμα της γαλλικής αρχιτεκτονικής του 15ου αιώνα, νοσοκομείο των πτωχών και σήμερα μουσείο.
   Ιδρύθηκε το 1443 και λειτουργούσε από την καθολική εκκλησία.
 Πανέμορφα τα πολύχρωμα μοτίβα στις στέγες, πολύ ενδιαφέρον και το εσωτερικό του.

Γραφικότατο το ιστορικό κέντρο. Είδαμε την Place de la Halle, όπου χτυπάει η καρδιά της πόλης, το Marche aux Vins, την Βασιλική Notre Dame του 13ου αιώνα, τα τείχη και το κάστρο Savigny.

Αγοράσαμε την μουστάρδα της Dijon, από ένα κουκλίστικο μαγαζί του κέντρου, αν και η πόλη διαθέτει την τοπική μουσταρδοποΐία Fallot.

Πρόταση για διαμονή : B & B Hotel Beaune (1) Palais des Congres

Εγκαταλείψαμε την επόμενη την Γαλλία, αφού πρώτα επισκεφθηκαμε στο Ronchamp, την μικρή εκκλησία Notre Dame du Haut, εξαιρετικό έργο του διάσημου Le Corbusier, του σημαντικότερου αρχιτέκτονα του 20ου αιώνα.

Ακολουθεί η συνέχεια και το τέλος του ταξιδιού.........