ΣΙΓΚΑΠΟΥΡΗ (και μικρή γεύση από ΜΠΑΧΡΕΙΝ)

Τελευταίος σταθμός η πόλη - κράτος της Σιγκαπούρης.

Απέχει μόνο μια μοίρα από την Ισημερινό, καταλαμβάνει μόνο 735 τετραγωνικά χιλιόμετρα, είναι το μικρότερο κράτος της Νοτιοανατολικής Ασίας και αν και υπήρξε βρετανική αποικία μέχρι το 1965, είναι μεταξύ των χωρών που έχουν από τα μεγαλύτερα  κατά κεφαλή εισόδημα και πολύ  υψηλό βιοτικό επίπεδο. Ο πληθυσμός της (περίπου 5,5 εκατομμύρια) αποτελείται από Κινέζους, Μαλαισιανούς, Ταμίλ και Ευρωπαίους.

Το ξενοδοχείο μας βρισκόταν στην περιοχή Clark Quay και έτσι αρχίσαμε την ξενάγηση μας από εκεί. Υπήρξε εμπορικό κέντρο του 19ου αιώνα.
Σήμερα είναι αφετηρία για θαλάσσια ταξί και τουριστικά  πλοιάρια που δίνουν την δυνατότητα στους επιβάτες, πλέοντας στον ποταμό της Σιγκαπούρης να απολαύσουν τις ιστορικές γέφυρες, το Merlion και άλλα αξιοθέατα από το νερό.
Ξεκινήσαμε από το Old Hill street Police Station, με τα 900 χρωματιστά παράθυρα

Κάναμε βόλτα ανάμεσα στα όμορφα πολύχρωμα κτίσματα, που στεγάζουν εστιατόρια, μπαρ, καταστήματα,

Θαυμάσαμε όμορφες γέφυρες

Το εξαιρετικό Asian Civilizations Museum

Και φθάσαμε στο πιο εντυπωσιακό σημείο της πόλης, το Merlion Park.
Είδαμε το φωταγωγημενο  Esplanade Theaters on the Bay,

Το Merlion, μυθικό πλάσμα, με κεφαλή λιονταριού και σώμα ψαριού, που συμβολίζει την ταπεινή αρχή αυτής της πόλης, ως ψαροχώρι.
Ζυγίζει 70 τόνους, έχει ύψος 8,6 μέτρα και εκτοξεύει νερό από το στόμα του σε μια κρήνη.
Είδαμε επίσης το Singapore Flyer, την μεγαλύτερη ρόδα-παρατηρητήριο σε όλο τον κόσμο, την Helix bridge, ελικοειδή γέφυρα, εμπνευσμένη από το ανθρώπινο DNA και το ArtSciense Museum σε σχήμα λωτού.

Την επόμενη μέρα ξεκινήσαμε από το γειτονικό μας Fort Canning Park, που βρίσκεται σε έναν καταπράσινο λόφο. Φωτογενές σημείο η σπειροειδής σκάλα στο άκρο του, που συγκεντρώνει αρκετούς επισκέπτες για να φωτογραφηθούν στα σκαλιά της.

Συνεχίσαμε με την ινδική συνοικία  Little India.

Πρώτη στάση  το πιο διάσημο κτίριο της με ψυχεδελικό σχεδόν εξωτερικό, η τελευταία κινεζική βίλλα στην περιοχή, η οποία κτίστηκε το 1900 από τον επιχειρηματία  Tan Teng Niah. Διέθετε αρκετά εργοστάσια στην περιοχή και αν και Κινέζος, λόγω των εμπορικών συναλλαγών του με Ινδούς, προτίμησε την περιοχή αυτή ως κατοικία του.

Αφού απολαύσαμε μια μικρή βόλτα στους δρόμους της συνοικίας, γεμάτους με ιδιαίτερες street art δημιουργίες, κατευθυνθήκαμε στη Αραβική συνοικία, Haji Lane. Πολύ όμορφοι δρόμοι η  Arab street και η Bussorah street, με τους χαρακτηριστικούς της φοίνικες, που στο παρελθόν φιλοξενούσε τους προσκυνητές, που έκαναν εδώ στάση στον δρόμο τους προς την Μέκκα. Είδαμε μετ' εμποδίων μέσα από τα κάγκελα, αφού ήταν κλειστό, και το Abdul Galfoor Mosque, κτισμένο το 1859, που όχι μόνο είναι ένα από τα εθνικά μνημεία της πόλης, αλλά είναι ένας συνδυασμός πολλών αρχιτεκτονικών ρυθμών, αφού μπορεί να δει κανείς σ' αυτό από κολώνες κορινθιακού και δωρικού ρυθμού μέχρι στοιχεία επηρεασμένα από την ινδική και μογγολική αρχιτεκτονική.

Σειρά είχαν οι βοτανικοί κήποι και το στολίδι τους, ο κήπος των  ορχιδέων, με τα 1.000 είδη φυτών και τα  2.000 υβρίδια και κρήνες που περιστοιχίζονται από πολύχρωμες ορχιδέες.

Πήραμε το μετρό και ενώ φθάναμε στην διάσημη  Orchard road, τον ναό της κατανάλωσης και του shopping, με τα 22 malls, τα πολλά department stores, τους κινηματογράφους, τις αίθουσες καραόκε, κλπ, η βροχή μας ανέτρεψε όλο το υπόλοιπο πρόγραμμα της ημέρας.
Ήταν η πρώτη φορά στο πολυήμερο ταξίδι μας, που η εποχή των μουσώνων μας έδειξε τα δόντια της, αφού έβρεξε τρεις φορές το ίδιο απόγευμα....
Είχαμε σκοπό να συνεχίσουμε με το Raffles Hotel, αποικιακό κτίριο, με όμορφους κήπους, κτισμένο το 1887, σύμβολο της πόλης για πάνω από έναν αιώνα, που συντηρεί την φήμη του, με το εξαιρετικό φαγητό και τις  υπηρεσίες του  που παρέχει.

(Park Royal Hotel, δίνει την αίσθηση του ξενοδοχείου μέσα σε κήπο. Με καινοτόμες εφαρμογές βιωσιμότητας, καταναλώνει ενέργεια από τα φωτοβολταϊκά πάνελ του και νερό από την βροχή και την επεξεργασία υγρών αποβλήτων).

Χάσαμε τον δρόμο μας επιστρέφοντας προς το ξενοδοχείο και πήραμε μια γεύση και από την Chinatown, την οποία είχαμε βγάλει εξ αρχής από το πλάνο μας, λόγω έλλειψης χρόνου, αλλά τυχαία βρέθηκε στον δρόμο μας.
Μπορείτε να δείτε την Chinatown bridge, το Chinese Heritage Centre, στο τέλος της  Pagoda street το Sri Mariamman Temple, το Buddha Tooth Relic Temple, που στεγάζει εκτός από τον ναό, βιβλιοθήκη, κήπο, εστιατόριο και άγαλμα του Βούδα ύψους 3 μέτρων.

Το απόγευμα, νομίζοντας ότι γλυτώσαμε από την βροχή, πήγαμε στους εντυπωσιακούς Gardens by the Bay, επιτυχημένο δείγμα ισορροπίας μεταξύ  τεχνολογίας και φύσης.
Φιλοξενούν εκτός από τα φουτουριστικά Supertrees, 162.900 συνολικά φυτά 200 και πλέον ειδών.
Τα Supertrees είναι συνολικά 18, από τα οποία τα 12 βρίσκονται στο Supertree Grove, το πιο δημοφιλές σημείο των κήπων.
Έχουν ύψος από 25 μέχρι 50 μέτρα και μοιάζουν με τα περίφημα δέντρα baobabs. Με τις φωτοβολταϊκές κυψέλες που διαθέτουν, παράγουν ενέργεια για όλο το πάρκο και συλλέγουν το νερό της βροχής των μουσώνων το οποίο διοχετεύεται σε όλο το πάρκο.
Σημαντικά σημεία των κήπων είναι επίσης η Water Lily Pond,  η Kingfisher lake, η Dragonfly Lake, η Dragonfly bridge, η Marina Bay waterfront promenade, το Marina barrage green roof, το Sun Pavilion που θυμίζει αφρικανική έρημο, το Cloud Forest (αν δεν έχετε χρόνο, δείτε μόνο αυτό) και το Flower Dome.
 Στο Supertree Grove, δύο supertrees ενώνονται με γέφυρα που αποτελεί το παρατηρητήριο OCBC Skyway, με ωραία θέα στα σημαντικά σημεία της πόλης.
Όμως και στο Supertree Grove View Point έχετε μια ωραία δωρεάν θέα των Supertrees, όντας στο επίπεδο τους .
Κάθε βράδυ στις 7.45 και 8.45 μπορείτε να παρακολουθήσετε στον χώρο του Supertree Grove το σόου Garden Rapsody Light Show, με μουσική disco της δεκαετίας του '70 και φωτορυθμικά, διάρκειας 15 λεπτών, το οποίο παρακολουθήσαμε υπό καταρρακτώδη βροχή.

Το πιο εμβληματικό σημείο της πόλης είναι το 56 ορόφων πολυτελές ξενοδοχείο Marina Bay Sands, με τον τελευταίο όροφο να μοιάζει με πλοίο που στηρίζεται πάνω σε 3 πύργους. Στον τελευταίο όροφο υπάρχει η διάσημη πισίνα  (infinity pool), την οποία μπορούν να επισκεφθούν μόνο οι ένοικοι του ξενοδοχείου. Υπάρχει όμως παρατηρητήριο στον ίδιο όροφο, το Skypark Observation Deck, έναντι αντιτίμου. Εναλλακτικά μπορείτε να δειπνήσετε σε ένα από τα δύο εστιατόρια του ξενοδοχείου, οπότε δεν χρειάζεται να πληρώσετε εισιτήριο.
Εκτός από τους χώρους του ξενοδοχείου το κτίριο στεγάζει το εμπορικό κέντρο The Shoppes, καζίνο, το μουσείο Τεχνών και Επιστημών, εστιατόρια διάσημων σεφ και night clubs. Επίσης μπροστά του είναι και ο τεχνητός καταρράκτης Rain Oculus.
 Το Event Plaza, μπροστά από το ξενοδοχείο, στο εμπορικό κέντρο The Shoppes, είναι το καλύτερο σημείο για να παρακολουθήσετε στις 8  και στις 9.30 το βράδυ το φαντασμαγορικό θέαμα Spectra - A  Light and Water  Show, διάρκειας 15 λεπτών, με λέιζερ φώτα και τα συντριβάνια να  χορεύουν στον ρυθμό της μουσικής.

(Supertree Grove)

(Marina Bay Sands)

Αν είχαμε χρόνο θα επισκεπτόμαστε και τα πολύχρωμα Peranakan houses.

Την Τρίτη και τελευταία ημέρα μέσω του εμπορικού κέντρου Vivocity πήγαμε στο νησί Sentosa.
 Εκτός από τις παραλίες που διαθέτει είναι χώρος ψυχαγωγίας μικρών και μεγάλων.
  Σημεία ενδιαφέροντος είναι τα: Universal Studios, Aquarium Water park, Μουσείο Ψευδαισθήσεων, Ifly Singapore- προσομειωτής εσωτερικής  ελεύθερης πτώσης, Μουσείο Madame Tusseau, Tiger Sky Tower- παρατηρητήριο ύψους 131 μέτρων. Υπάρχει και τελεφερίκ για την μετάβαση στο νησί.
 Εμείς χρησιμοποιήσαμε για την μεταφορά μας το express train. Οι μετακινήσεις στο νησί γίνονται με δωρεάν ηλεκτρικά ανοικτά λεωφορεία.

(Vivocity)

Πρώτη στάση η Palawan Beach, με την εντυπωσιακή γέφυρα από σκοινί, που ενώνει την στεριά με ένα νησάκι.

Στην συνέχεια μέσω Fort Siloso Skywalk, γέφυρας με εξαιρετική θέα προς την πόλη και το λιμάνι, μήκους 181 μέτρων και ύψους ίσου με αυτό 22 ορόφων,

Πήγαμε στο Fort Siloso. Πρόκειται για μια από τις 12 στρατιωτικές βάσεις της Σιγκαπούρης, που αποτέλεσαν το Fortress Singapore στις αρχές του Β'Π. Π. Κτισμένο τον 19ο αιώνα, προορίστηκε να προστατεύσει τα νησιά από πιθανή θαλάσσια εισβολή. Σήμερα 80 χρόνια μετά τον πόλεμο στέκει ως αγαπημένος ιστορικός χώρος και φιλοξενεί ενθύμια του Β' Π. Π., συμπεριλαμβανομένων δομών και σηραγγών.

Καταλήξαμε στην Siloso Beach, με την λευκή άμμο και την τροπική βλάστηση.

Μπορείτε να παρακολουθήσετε στο νησί το θέαμα Magical Shores Sentosa, κάθε Παρασκευή, Σάββατο και Κυριακή από τις 7.30 μέχρι τις 10. 30 το βράδυ.

Επιστρέψαμε στο κέντρο, περάσαμε μια ακόμη φορά  από τους Gardens by the Bay, είδαμε και πάλι εντυπωσιακούς ουρανοξύστες  (αγαπημένο μου φωτογραφικό θέμα) καθ 'οδόν προς το ξενοδοχείο, όπου παραλάβαμε τις αποσκευές μας.

(Water Lily Pond, Gardens by the Bay)

Αποχαιρετίσαμε την πόλη και με ταξί πήγαμε στο διεθνές αεροδρόμιο Changi, ένα από τα πολυτελέστερα στον κόσμο, που είναι από μόνο του αξιοθέατο.
 Κόσμημά του το Jewel, που απέχει 5 με 10 λεπτά με τα πόδια μέσω γέφυρας από το επίπεδο 2 του Terminal 3, με τροπικά δέντρα και φυτά και ένα καταρράκτη!

Λόγω της πολύωρης αναμονής μας στο Μπαχρέιν, μείναμε ένα βράδυ στην Manama και πήραμε  μια γεύση της.
 Αραβική πολυτέλεια, ουρανοξύστες, γέφυρες, μια γνώριμη εικόνα των κρατών του Περσικού Κόλπου.
 Εντυπωσιακό και το αεροδρόμιο.

Απολογισμός........
 Ένα μεγάλο ταξίδι πολλών χιλιομέτρων, γεμάτο διαφορετικές κουλτούρες, εικόνες και εμπειρίες.
Ευγενικούς και πρόσχαρους ανθρώπους.
 Σύγχρονες μεγαλουπόλεις και γραφικά χωριά, υπέροχα τροπικά  τοπία και παραλίες, ζούγκλες, λίμνες και ποτάμια, αρχαίους ναούς και μυστηριακά ερείπια.
Ένα ταξίδι που δύσκολα θα ξεχάσουμε!