ΥΠΕΡΣΙΒΗΡΙΚΟΣ-ΥΠΈΡMΟΓΓΟΛΙΚΟΣ, η προετοιμασία ...

  Η ιδέα του ταξιδιου με τον Υπερσιβηρικο, υπέρτατο όνειρο κάθε ταξιδευτή που σέβεται τον εαυτό του (!), ωρίμασε μέσα σε μικρό σχετικά χρόνο.
  Φωτογραφίες και videos στο διαδίκτυο, δύο φίλοι που ταξίδεψαν τον προηγούμενο χρόνο και η απόφαση πάρθηκε!

     Στην αρχή φαινόταν τρελό και σε μένα την ίδια: 40 ημέρες, 4 χώρες (Ουκρανία, Ρωσία, Κίνα, Μογγολία), άπειρα χιλιόμετρα, μεγάλο κόστος, γραφειοκρατία και κυρίως αχαρτογράφητα νερά!
    Εδώ τα πράγματα ήταν δύσκολα και οι πληροφορίες λίγες, αλλά και αντιφατικές μερικές φορές, όσον αφορά τις βίζες, τα τρένα, τα δρομολόγια, τα εισιτήρια, τις μονοήμερες οργανωμένες εκδρομές σε Σιβηρία, Μογγολία και Κίνα.

   Είδα σχεδόν όλα τα σχετικά άρθρα, τις αναρτήσεις, τα videos και τα σχόλια ταξιδιωτών που υπήρχαν στο διαδίκτυο. Από τις αναρτημένες πληροφορίες και φωτογραφίες, κατάφερα να φανταστώ πως θα ήταν η ζωή στο τρένο. Διάβασα για τα  είδη τρένων, τα κουπέ, το εστιατόριο, το φαγητό, το προσωπικό των τρένων, τις τουαλέτες, τα δρομολόγια, τις στάσεις κάθε ημέρας, τους κανονισμούς και τα θέματα ασφαλείας στο τρένο.
   Ενημερώθηκα για την νοοτροπία και τη συμπεριφορά των εργαζομένων στο τρένο και τις συνήθειες και την κουλτούρα των κατοίκων των κρατών που θα επισκεπτόμασταν, ώστε να είναι η ζωή μας πιο εύκολη εντός και εκτός τρένου.

Και έτσι σιγά-σιγά άρχισαν να μαζεύονται οι πληροφορίες στο κίτρινο κλασέρ με τις διαφάνειες, που χρησιμοποιώ εδώ και χρόνια για τα ταξίδια και να αποθηκεύονται τα πρώτα screenshots στο tablet...

Η προετοιμασία άρχισε το Σεπτέμβριο του 2016. Το ταξίδι προγραμματίστηκε για τα μέσα  Ιουλίου του 2017.   
     Ξεκίνησα με το στήσιμο του δρομολογίου. Η διαδρομή  του Υπερσιβηρικού δεν είναι μία, όπως ίσως νομίζουν πολλοί. Οι διαδρομές που ξεκινάνε όλες από την Μόσχα είναι τρεις: η κλασσική transiberian, που καταλήγει στο Βλαδιβοστόκ, η transmongolian, η πιο δημοφιλής στους δυτικούς, που πήραμε και εμείς και που καταλήγει στο Πεκίνο και η λιγότερο δημοφιλής, που διασχίζει την Μαντζουρία, η transmanchurian.

 Κάθε κάθοδος και διανυκτέρευση εκτός τρένου σημαίνει νέο εισιτήριο και πιθανότατα και άλλο τρένο.
     Όσεςπερισσότερες οι στάσεις (επομένως και τα εισιτήρια), τόσο μεγαλύτερο  το κόστος.
    Σημαντικά στοιχεία επίσης για το κόστος των εισιτηρίων είναι το είδος του τρένου, η κλάση του κουπέ, η θέση στο κουπέ (πάνω ή κάτω κρεβάτι), η ημερομηνία του ταξιδιού και ο χρόνος έκδοσης του εισητηρίου.

   Κατέληξα ότι  αν κάναμε και την μετάβαση και την επιστροφή αποκλειστικά με τρένο, με δύο συνολικά στάσεις, μιά στη Σιβηρία και μιά στη Μογγολία (αυτές που συνήθως κάνουν οι περισσότεροι ταξιδιώτες του υπερσιβηρικού), θα βλέπαμε καλύτερα τα τοπία της διαδρομής, αλλά και το συνολικό κόστος θα ήταν μικρότερο από το να κάναμε το ταξίδι της μετάβασης ή της επιστροφής με αεροπλάνο.
    Αυτό μπορεί να ακούγεται παράδοξο σ' αυτούς που δεν έχουν ασχοληθεί, μια και το θέμα του κόστους των εισιτηρίων του Υπερσιβηρικού είναι μια τεράστια ιστορία...(Παράδειγμα κατάφερα να βγάλω κάποιο τμήμα του εισιτηρίου με μόνο 250 ευρώ, που μια ώρα αργότερα πουλιόταν στο διαδίκτυο από μεταπωλητική εταιρία 660 ευρώ!)

    Τις τρεις διαδρομές εξυπηρετούν πολλά τρένα, διεθνή και τοπικά, πολυτελή τύπου Orient Express, μεσαία, αλλά και πολύ "ταπεινά", χωρίς καμία άνεση, ακατάλληλα για εμάς τους δυτικούς. Αυτά που έχουν μικρό  αριθμό ή έχουν όνομα (firmeny trains) είναι τα καλύτερα.

  Το στήσιμο του όλου δρομολογίου των 40 ημερων μου πήρε δύο  μήνες περίπου, γιατί ο συνδυασμός δρομολογίων τρένων και διανυκτερεύσεων εκτός τρένων ήταν πολύ δύσκολος και επίσης τα δρομολόγια δεν είχαν επίσημα ανακοινωθεί στο διαδίκτυο, έτσι σχεδίαζα περίπου στα τυφλά, με βάση τα δρομολόγια της προηγούμενης χρονιάς.


    Μετά  άρχισα να κάνω τις κρατήσεις των ξενοδοχείων για είκοσι οκτώ διανυκτερεύσεις συνολικά!
    Μου πήρε άλλους δύο μήνες. 'Εκανα πολλές κρατήσεις (με ακυρώσιμη τιμή, εννοείται) για κάθε διανυκτέρευση και στο τέλος οριστικοποίησα τα καλύτερα. Έπρεπε να είναι κεντρικά, κοντά στα αξιοθέατα και σε στάση  μετρό, λογικής τιμής και κυρίως σε ασφαλή περιοχή.
   Διάβασα άπειρα σχόλια και κριτικές ταξιδιωτών στα σχετικά sites  και δεν έκανα εκπτώσεις στην ποιότητά τους (επιβαλλόταν να είναι ασφαλή, ειδικά σ' αυτές τις χώρες), ήταν  όλα τεσσάρων και ένα, πέντε αστέρων, με τιμές σχεδόν  εξευτελιστικές, μια και ανακαλύφθηκαν (!) με πολύ ψάξιμο και κλείσθηκαν πολύ νωρίς, εξ άλλου στις χώρες αυτές οι τιμές των ξενοδοχείων είναι πολύ καλές.

  Παράλληλα άρχισα να ψάχνω για την διαδικασία κάθε βίζας. Χρειάζονται συνολικά τρεις. Ρωσίας, Μογγολίας (που έπρεπε να εκδοθούν στην Βουλγαρία, email: mongemb@gmail.com, γιατί δεν υπάρχει μογγολικό προξενείο στην Ελλάδα) και Κίνας. Οι διαδικασίες πολλές, η γραφειοκρατία απίστευτη. Ήθελα να ξέρω τι είχα να αντιμετωπίσω όταν περίπου δύο μήνες πριν το ταξίδι και με την απαραίτητη προϋπόθεση της έκδοσης των εισιτηρίων, θα έκανα τις αιτήσεις για την έκδοσή τους.

    Ακολούθησε η έρευνα για την έκδοση των εισιτηρίων. Εδώ τα βρήκα πολύ σκούρα...Μόνο τα εισιτήρια των διαδρομών εντός Ρωσίας μπορούν να αγορασθούν online. Αυτό μπορεί να γίνει απευθείας στο site των ρωσικών σιδηροδρόμων,  RSD (υπάρχει έκδοση και στα αγγλικά) ή στο site του ρωσικού πρακτορείου ταξιδίων Tutu Travel, που έχει την μικρότερη προμήθεια. Οι υπόλοιπες διεθνείς διαδρομές εξυπηρετούνται από γραφεία ταξιδίων ανά τον κόσμο, που λειτουργούν σαν μεταπωλητές και χρεώνουν μέχρι και 50% για προμήθεια!
   Εννοείται  ότι μπορούν να εκδοθούν στα κατά τόπους διεθνή γραφεία των σιδηροδρομικών σταθμών, αλλά δεν είναι σίγουρο ότι θα είναι διαθέσιμα ή φθηνότερα και το κυριότερα, για την έκδοση της κινεζικής βίζας απαιτείται η επίδειξη των εισιτηρίων.
 
    Ξεσκόνισα επί μήνες το διαδίκτυο ψάχνοντας τα σχετικά sites και τελικά κατέληξα ότι τα εισιτήρια της επιστροφής (Πεκίνο-Ουλάν Μπατόρ και Ουλάν Μπατόρ-Μόσχα) θα τα έβγαζα από το γνωστό πρακτορείο RussianTrain.com, μέλος του VisitRussia, που μεταπωλεί και αυτό τα εισιτήρια, αλλά είχε την καλύτερη τιμή, τηρουμένων των αναλογιών και εξαιρετική εξυπηρέτηση πελατών, ενώ όσον αφορά τα εισιτήρια μέχρι το Πεκίνο, θα έβγαζα το πρώτο κομμάτι του εισιτηρίου (Μόσχα-Ιρκούτσκ) διαδικτυακά  μέσω του RSD ή του Τutu Travel και για το υπόλοιπο της διαδρομής (Ιρκούτσκ-Πεκίνο) εισιτήρια θα μας έβγαζε Ρώσος φίλος στο γραφείο έκδοσης διεθνών εισιτηρίων στην Αγ. Πετρούπολη σε εξαιρετική τιμή!!

    Πάμπολλες φορές είπα να τα παρατήσω, αλλά είχε πλέον γίνει στοίχημα για μένα!

     Στη συνέχεια άρχισε το ευχάριστο μέρος. Τα αξιοθέατα!! Χίλια συνολικά screeenshots αποθηκεύτηκαν στο tablet.
  Εισιτήρια  εισόδου σε μουσεία και ναούς, ωράρια, πρακτορεία για μονοήμερες οργανωμένες εκδρομές, δρομολόγια τρένων στην Κίνα  και άλλες πληροφορίες. Και φωτογραφίες. Πολλές.

Μ' αυτά και μ' αυτά έφθασα στο τέλος Μαΐου. Άρχισε η διαδικασία να εντείνεται και να απογειώνεται! Μόλις δύο μήνες πριν την αναχώρηση μπορούσε να γίνει η κράτηση των εισιτηρίων του υπερσιβηρικού.
    Γιατην πρώτη διαδρομή της μετάβασης (Μόσχα- Ιρκουτσκ) έβγαλα εισιτήρια online και είχα και το boarding pass εκτυπωμένο, ενώ τα εισιτήρια της δεύτερης διαδρομής (Ιρκούτσκ-Μοσχα) θα αγοράζονταν από τον φίλο μας απευθείας στην Ρωσία.
    Για τις δύο διαδρομές της επιστροφής (Πεκίνο-Ουλάν Μπατόρ και Ουλάν Μπατόρ-Μόσχα) είχα μόνο τα vouchers, μια και τα πρωτότυπα  εισιτήρια εκδίδονται  τελευταία στιγμή και παραλαμβάνονται από διάφορα σημεία στην διάρκεια του ταξιδιού (!!).

    Και μετά, με πολύ ... αγωνία, άρχισα να βγάζω τις βίζες. Αναποδιές, καθυστερήσεις... Χίλια ευχαριστώ στο πρακτορείο Ποιμενίδης στην Αθήνα, ειδικό στην έκδοση βίζας, www.pimenidistravel.com, που μας έβγαλε, σε καταπληκτική τιμή, τις βίζες Ρωσίας και Κίνας, αφού, παρά τις πολλές προσπάθειες μου, αντιμετωπισα μεγάλη δυσκολία να τις βγάλω μόνη μου.... ρόλο έπαιξε βέβαια ότι το ταξιδι ήταν πολύπλοκο και πρωτάκουστο, όσον αφορά την διάρκεια και το δρομολόγιο, μπορώ να πω!
 
  Για  την έκδοση της ρωσικής  βίζας απαιτείται ταξιδιωτική ασφάλιση, που την έκανα online, με το μικρότερο δυνατόν κόστος, στην  Μondial Assistance, www.mondial-assistance.gr

   Δέκα μόλις ημέρες  πριν την αναχώρηση είχα στα χέρια μου τα διαβατήρια με τις πολυπόθητες βίζες, τα τρία από τα τέσσερα  εισιτήρια του υπερσιβηρικού, τα online εισιτήρια τρένου για την διαδρομή Ουκρανίας-Ρωσίας, που έβγαλα από τον επίσημο ιστότοπο των ουκρανικών σιδηροδρόμων, τα online εισιτήρια εισόδου στο Κρεμλίνο,  τα vouchers για τα εισιτήρια των κινέζικων Bullet Trains, τα οποία έβγαλα διαδικτυακά στο etrip και τις κρατήσεις για τις μονοήμερες εκδρομές στο Σινικό Τείχος και σ' ένα εθνικό πάρκο στη Μογγολία. Ουφ!!!

   Είχαμε επίσης αγοράσει από το διαδίκτυο τα τρία σακίδια, μια οι βαλίτσες δεν ενδείκνυνται για το συγκεκριμένο ταξίδι.
  Αυτό  απαίτησε και την σχετική έρευνα, μια και έπρεπε να είναι ελαφρά, καλής ποιότητας, λειτουργικά και ευρύχωρα, χωρητικότητας 55- 65 λίτρων.

    Δύο ημέρες πριν την αναχώρηση παραλάβαμε και από τους Ρώσους φίλους τα τελευταία εισιτήρια του υπερσιβηρικού, κατεβάσαμε και την εφαρμογή VPN σε κινητά και  Tablet, για να μπορούμε να βλέπουμε τα απαγορευμένα στην Κίνα, google, facebook, κλπ και  το φοβερό ταξίδι άρχιζε ...

(συνέχεια)


Για  εισιτήρια κ πληροφορίες για τον υπερσιβηρικό:

www.russianrailways.com

www.russiantrain.com

www.russiantrains.com

www.seat61.com

www.transsiberianexpress.com

www.transsib.com

realrussia.co.uk

waytorussia.net

www.expresstorussia.com

www.tutu.travel

pass.rsd.ru



Για τα τρένα της Κίνας

www.etripchina.com

Για την εφαρμογή VPN

www.vpnexpress


Δεν υπάρχουν σχόλια: