ΙΑΠΩΝΙΑ- H προετοιμασία και το ταξίδι μέχρι το Τόκυο


  Η ιδέα του ταξιδιού στην Ιαπωνία άρχισε να στριφογυρίζει στο μυαλό μου από το καλοκαίρι του 2015.
 Η υλοποίηση τότε φάνταζε μακρινή, σχεδόν ..όνειρο θερινής νυκτός, κυρίως λόγω της απόστασης και του υποτιθέμενου μεγάλου κόστους.
   Το τελευταίο αποδείχθηκε τελικά χαμηλό, σε σχέση με τον "πανάκριβο" προορισμό.

 Τον περασμένο χειμώνα, στην διάρκεια μια διαδικτυακής "βόλτας" ανακάλυψα ανέλπιστα οικονομικά εισιτήρια με την Etihad (μόνιμα ανάμεσα στις δέκα καλύτερες αεροπορικές εταιρίες παγκοσμίως, όσον αφορά το service, αλλά και τo safety record) και η απόφαση πάρθηκε εν μία νυκτί.

  Μια και από καιρό είχα κάνει μια μικρή  σχετική έρευνα, πράγμα που συνηθίζω για ταξίδια σε διάφορα σημεία του πλανήτη, που θα πραγματοποιήσουμε στο απώτερο μέλλον ή ίσως και ποτέ...(το τελευταίο δεν μου αρέσει καθόλου ως προοπτική!),  δεν χρειάστηκε πολύς χρόνος για να ολοκληρώσω την προετοιμασία.
   Δύο μήνες ήταν αρκετοί για να οριστικοποιήσω τις κρατήσεις των ξενοδοχείων, να ερευνήσω σχετικά με τις κάρτες πολλαπλών διαδρομών για τα τρένα των εσωτερικών διαδρομών, τις δυνατότητες μετακίνησης στο εσωτερικό της χώρας, τις κρατήσεις και τα δρομολόγια των τρένων και των λεωφορείων,  να διαβάσω και να αποθηκεύσω χρήσιμες πληροφορίες  για τα αξιοθέατα (τρόπος μετάβασης, ώρες λειτουργίας, τιμές εισιτηρίων, κλπ.) .

    Όταν τελείωσα τόσο σύντομα  με όλα τα παραπάνω, είχα την αίσθηση ότι η δίμηνη προετοιμασία ήταν ανεπαρκής,  σε σχέση με την αντίστοιχη δεκάμηνη (!) του επικού ταξιδιού με τον Υπερσιβηρικό του προηγούμενου καλοκαιριού! Βέβαια, τα δύο ταξίδια διέφεραν πολύ...
  Ανησυχία επίσης μου προκαλούσε η  μετακίνηση τόσο μέσα στις πόλεις, όσο και από πόλη σε πόλη. Για την ίδιο ακριβώς προορισμό υπήρχαν πολλές επιλογές. Ποιά να προτιμήσεις? Όλες φαινόταν το ίδιο βολικές...
  Αμέτρητες γραμμές του μετρό και των τρένων  εξυπηρετούμενες από διαφορετικές εταιρίες, άπειρα δρομολόγια, τεράστιοι σταθμοί. Επιπλέον καταιγισμός πληροφοριών στο διαδίκτυο, υπερβολική ανάλυση, πολλές λεπτομέρειες, που κάποιες φορές  με αποπροσανατόλιζαν από το τελικό στόχο.
  Lost in translation?
   Όχι!  Τελικά αυτές οι πολλαπλές δυνατότητες μετακίνησης, μαζί με την μοναδική τέχνη των Ιαπώνων στην οργάνωση και την τεράστια θέληση να εξυπηρετήσουν τους επισκέπτες της χώρας τους, λειτούργησαν  προς το συμφέρον μας.

  Μέτρησαν βέβαια και η εγρήγορσή μας, η τεράστια ικανότητα προσανατολισμού του Θανάση και το πολύ, μα  πάρα πολύ περπάτημα και κάποιες φορές και ...το τρέξιμο.
               
                    👘👘👘
  Το ταξίδι έγινε τον περασμένο Ιούλιο και η διάρκεια του ήταν δεκατέσσερις ημέρες.


                ΤΑ ΚΑΤΑΛΥΜΑΤΑ
    Η διαμονή έγινε σε κεντρικά καταλύματα (συνολικά μείναμε σε δύο ξενοδοχεία διαμερισμάτων και δύο συμβατικά ξενοδοχεία), όλα τριών αστέρων, εξαιρετικά, πεντακάθαρα και λειτουργικά. Τα θεωρώ ισάξια αντίστοιχων τετράστερων ευρωπαϊκών.  Βέβαια, τόσο τα καταλύματα μας (δωμάτια ή διαμερίσματα), όσο και οι κοινόχρηστοι χώροι ήταν μικρότερων διαστάσεων, λόγω της ιδιαιτερότητας της χώρας.

   Από το φθινόπωρο (αν και δεν είχα αγοράσει  ακόμη τα εισιτήρια και η προοπτική του ταξιδιού ήταν ... νεφελώδης), είχα αρχίσει να κάνω πολλαπλές κρατήσεις   σε διάφορες ημερομηνίες,  με αποτέλεσμα να επιτύχω μέση τιμή 110 περίπου ευρώ την ημέρα για  τρίκλινο διαμέρισμα ή δωμάτιο, τιμή εξωφρενικά χαμηλή για την συγκεκριμένη χώρα.
    Στην Ιαπωνία υπάρχει και η φθηνότερη συνήθως επιλογή των ryokan, παραδοσιακών ξενοδοχείων.

                   Η ΔΙΑΤΡΟΦΗ
    Η διατροφή στην Ιαπωνία (όπως και όλες οι υπηρεσίες και τα αγαθά) γενικά δεν είναι φθηνή, αλλά υπάρχουν και αρκετές οικονομικές  επιλογές.
  Η διαμονή σε διαμερίσματα με δυνατότητα προετοιμασίας πρόχειρων γευμάτων, η κατανάλωση φαγητών σε μικρά εστιατόρια και αλυσίδες ταχυφαγείων, ακόμη και η αγορά έτοιμων φαγητών από super markets, μπορούν να μειώσουν το κόστος.

          ΟΙ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΕIΣ ΣΤΗΝ ΧΏΡΑ
   Γίνονται κυρίως με τρένα. Υπάρχουν τα εξής: local, rapid, express, limited express και super express (shinkansen).
 Χρησιμοποιήσαμε περισσότερο τα τελευταία, διάσημα για την ταχύτητά τους. Είναι άψογα, πέραν κάθε περιγραφής!
    Το κλειδί για την είσοδο στον θαυμαστό κόσμο των ιαπωνικών τρένων λέγεται Japan Rail Pass, κάρτα πολλαπλών διαδρομών του ομίλου JR. Με αυτήν μειώνετε κατά πολύ το κόστος του ταξιδιού σας και απλοποιείτε τις μετακινήσεις σας, αφού δεν χρειάζεται να εκδίδετε εισιτήρια για κάθε διαδρομή. Συνιστάται όμως και σ΄αυτή την περίπτωση (δηλαδή, που είστε κάτοχος της κάρτας) να κάνετε κράτηση των θέσεων. Η υπηρεσία παρέχεται χωρίς χρέωση.

   Η κάρτα αφορά τους επισκέπτες, που διαμένουν εκτός Ιαπωνίας και πρέπει να αγοραστεί πριν την είσοδο στην χώρα.
     Μπορείτε να  αγοράσετε  το σχετικό voucher στο διαδίκτυο
(http://www.japanrailpass.net/en/about_jrp.html &
https://www.jrailpass.com).
  Στοιχίζει 223 ευρώ για μια εβδομάδα, 355 ευρώ για δύο εβδομάδες και 454 ευρώ για τρεις εβδομάδες.
  Καλύπτει τις βασικές μετακινήσεις με τρένο στη χώρα, την γραμμή Yamanote του μετρό στο Τόκυο, την μετάβαση από και προς το αεροδρόμιο με το τρένο Nex, το φέρρυ για το  Miyajima, λεωφορειακές γραμμές JR και άλλα. 
      Μπορείτε να την χρησιμοποιήσετε για όλα τα συμβατικά, αλλά και για όλα τα JR Shinkansen τρένα (bullet trains) , εκτός της κατηγορίας των Nozomi, που κάνουν λιγότερες στάσεις.
   Η διαφορά όμως μεταξύ των τρένων Nozomi και των υπόλοιπων bullet trains, τα οποία καλύπτονται από την κάρτα (Hikari, Kodama,  επίσης ταχύτατων και εξ ίσου πολυτελών), είναι μικρή.
    Απλά η διάρκεια  του ταξιδιού σας με τα τελευταία θα αυξηθεί κατά  λίγο,  λόγω περισσότερων στάσεων.  Ειδικά στην περίπτωση που  θα χρησιμοποιήσετε τα Hikari (που τα συνιστώ ανεπιφύλακτα),  το ταξίδι σας θα διαρκέσει  μερικά μόνο λεπτά παραπάνω.
    Υπάρχει πάντα η επιλογή να πληρώσετε συμπλήρωμα και να ταξιδέψετε με τα Nozomi, αλλά το βρίσκω υπερβολικό...
   Με την επίδειξη της JR Pass ανοίγουν όλες οι πόρτες. Έτσι τουλάχιστον φάνηκε σε μας!
   Θυμηθείτε να μην περνάτε από τα κοινά ακυρωτικά μηχανήματα, αλλά από ειδική δίοδο.
   Κρατήσεις των θέσεων μπορείτε να κάνετε έστω και λίγα λεπτά πριν την αναχώρηση στα αρμόδια γραφεία της JR. Υπάρχουν και βαγόνια με μη κρατημένες θέσεις. Εμείς πάντως, αν και  κάναμε τις κρατήσεις λίγο πριν την επιβίβαση και δεν είχαμε ποτέ πρόβλημα να βρούμε θέσεις.

   Τα καλά νέα είναι ότι μπορείτε να  αγοράσετε την κάρτα και στην Αθήνα, από το πρακτορείο JTB (https://www.jtb.gr/japan/japan-rail-pass).
  Η  Γιαπωνέζα υπάλληλος του πρακτορείου γνωρίζει τέλεια ελληνικά, είναι ευγενέστατη και εξυπηρετικότατη. Το γραφείο βρίσκεται στην οδό Φιλελλήνων, αριθμός 4,  Σύνταγμα, τηλ. 210 3215835 και 2103215824.

 Η ενεργοποίηση του voucher της κάρτας γίνεται σε επιλεγμένα σημεία. Μπορείτε να την κάνετε στο αεροδρόμιο της άφιξής σας ή αργότερα, ανάλογα με το πότε θέλετε να  χρησιμοποιήσετε την κάρτα.
  Για την έκδοση, την ισχύ της κάρτας και για  περισσότερες σχετικές πληροφορίες, διαβάστε τα  links, που παραθέτω παραπάνω.


    ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΑΠΟ ΚΑΙ ΠΡΟΣ ΤΟ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ NARITA ΤΟΥ ΤΟΚΥΟ
    Υπάρχουν πολλές επιλογές:
Τρένα, λεωφορεία, ταξί.

 Προτιμότερο το ταχύτατο τρένο Narita Express ή Nex (http://www.jreast.co.jp/e/nex/), που καλύπτεται, όπως ανέφερα και παραπάνω,  από την κάρτα  JR Pass. Προσοχή: Απαιτείται η κράτηση θέσης πριν την επιβίβαση.
     Το χρησιμοποιήσαμε κατά την επιστροφή για την μετάβαση στο αεροδρόμιο και αγοράσαμε τα εισιτήρια στον κεντρικό σταθμό του Τόκυο, όπου και κάναμε έγκαιρα την κράτηση των θέσεων.

  Αντίθετα όσον αφορά την μετάβαση μας από το αεροδρόμιο στην πόλη,  επειδή δεν θέλαμε να ενεργοποιήσουμε την κάρτα JR Pass με την άφιξή μας στο Τόκυο (αφού θα μέναμε τα πρώτα πέντε βράδια εκεί και μετά θα αρχίζαμε τις μετακινήσεις), εξέδωσα online voucher για το τρένο Skyliner http://www.keisei.co.jp/keisei/tetudou/skyliner/us/ae_outline/index.php.
    Το θεωρώ βολική και οικονομική επιλογή. Κάνει στάσεις στους σταθμούς Ueno και  Nippori, στο κεντρικό Τόκιο.
   Επιπλέον εκμεταλλεύτηκα  μια διαδικτυακή προσφορά (πακέτο: εισιτήριο τρένου και κάρτα 72 ωρών για το μετρό) σε προνομιακή τιμή.
http://www.keisei.co.jp/keisei/tetudou/skyliner/us/value_ticket/subway.php
  Ενεργοποιήσαμε το voucher της προσφοράς  στο σχετικό γραφείο στο αεροδρόμιο και παραλάβαμε τα εισιτήρια του τρένου και του μετρό, κερδίζοντας έτσι τον χρόνο που θα χρειαζόμαστε για την αγορά τους στο σταθμό.

           TO METΡO ΤΟΥ ΤΟΚΥΟ
    Εκτός από τα εισιτήρια μονής διαδρομής υπάρχουν και κάρτες των 24, 48 και 72 ωρών. Προτιμήσαμε την τελευταία κατηγορία και αγοράσαμε τρεις  κάρτες για τον καθένα μας για την συνολική διάρκεια του ταξιδιού.
  Οι τιμές τους είναι κατά σειρά 800, 1200 και 1500 yen.
   Πωλούνται σε αρκετούς σταθμούς του μετρό, στο αεροδρόμιο, στα καταστήματα ηλεκτρονικών Bic Camera και Laox, σε μερικά ξενοδοχεία και τουριστικά γραφεία.
 Εξαιρετική εναλλακτική  λύση  είναι η αγορά της κάρτας Pasmo.(https://www.pasmo.co.jp/en/buy/)

Για  περισσότερες πληροφορίες για τις κάρτες πολλαπλών διαδρομών του μετρό http://www.tokyometro.jp/lang_en/ticket/value/travel/ &
https://www.tokyometro.jp/en/ticket/travel/index.html

      Η   EKΔΡΟΜΗ ΣΤΟ ΦΟΥΤΖΙ
   Για την εκδρομή στο όρος Φούτζι προτίμησα το πρακτορείο Japanican, πληροφορίες https://www.japanican.com/en/special/tours/mt_fuji/index.
    Αρχικά σκέφθηκα να πραγματοποιήσουμε την διαδρομή μόνοι μας, αλλά απαιτούνται ένα τρένο και δύο λεωφορεία για να φθάσουμε μέχρι εκεί, οπότε προτίμησα την "έτοιμη" λύση.
 
    🌋Και μια μικρή, αλλά χρήσιμη λεπτομέρεια: Για την διευκόλυνση των μετακινήσεων μας αγοράσαμε από το κατάστημα ηλεκτρονικών Bic Camera την κάρτα Japan Travel Sim, 2 GB.     Υπάρχουν βέβαια και πολλές άλλες επιλογές, εξ άλλου μιλάμε για την Ιαπωνία, τον παράδεισο της τεχνολογίας......


                  ΤΟ ΚΟΣΤΟΣ
    Όσο και αν ακουστεί εξωφρενικό (αφού το αντίστοιχο ταξίδι  με πρακτορείο κοστολογείται διπλά ή και λίγο παραπάνω!) το κόστος  έφθασε μόλις  στα 1.700- 1.800 ευρώ το άτομο, με την διαμονή στα προαναφερόμενα καταλύματα, τα εισιτήρια και την διατροφή, τις εισόδους στα μουσεία, στους κήπους κλπ, τις μετακινήσεις και όλα γενικά τα έξοδα του ταξιδιού.
     
                                   ✈✈✈
 Το αεροπορικό ταξίδι διήρκεσε συνολικά 15 περίπου ώρες, με ένα ενδιάμεσο σταθμό στο Abu Dabhi.
                                🌎🌎🌎
 Από ψηλά η πόλη φαινόταν καλυμμένη μ΄ένα πέπλο ομίχλης. Κάτω από αυτό μετά βίας έβλεπες τα τεχνητά νησιά και τους ουρανοξύστες.
  Όταν κατεβήκαμε στην πίστα του αεροδρομίου η ζέστη και η υγρασία ήταν πραγματικά αφόρητες.
   Δεν μπορούσες να περπατήσεις ούτε τα λίγα μέτρα μέχρι το λεωφορείο που μας πήγε στην αίθουσα αναμονής.



 Το αεροδρόμιο πολυτελέστατο και κατασκευασμένο σύμφωνα με την αισθητική των Εμιράτων.


 Η συνέχεια στο Τόκυο, την πολυπληθέστερη πόλη στον κόσμο!!🗾🌋🏯

Δεν υπάρχουν σχόλια: