ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΣΤΗΝ ΒΙΕΝΝΗ

Ήταν πέρισυ τα Χριστούγεννα που αποφασίσαμε να κάνουμε ένα πενταήμερο οδικό ταξίδι στην Ευρώπη, με τελικό προορισμό την Βιέννη.
  Την πρωτεύουσα της κλασσικής μουσικής, που με τα παλάτια της, τις λίμνες και τα πάρκα της, τις ορχήστρες στους δρόμους να παίζουν την μουσική του Στράους, του Μότσαρτ, του Σούμπερτ και του Μπετόβεν, το Musikverein, όπου η φιλαρμονική ορχήστρα δίνει την καθιερωμένη πρωτοχρονιάτικη συναυλία της, τις στολισμένες άμαξες να τριγυριζουν στους πλακόστρωτους δρόμους της και τους απαράμιλλης πολυτέλειας φωταγωγημένους δρόμους της, αποτελεί τον ιδανικό προορισμό για τους λάτρεις των Χριστουγέννων.

Πρώτη  στάση και διανυκτέρευση στο Βελιγράδι.
  Μετά την καθιερωμένη βόλτα στο φρούριο Kalemegdan και  στους φωταγωγημένους δρόμους του κέντρου

και ειδικά την πιο γνωστή εμπορική οδό της πόλης Mihailova, με την απαραίτητη στάση για λίγη ζεστασιά στο καφέ του ιστορικού ξενοδοχείου Moskva, καταλήξαμε στην γραφική περιοχή Skadarlija για φαγητό.
  Αν και έχουμε επισκεφθεί αμέτρητες φορές την σερβική πρωτεύουσα ήταν η πρώτη μας επίσκεψη εκεί. Μπαρ και εστιατόρια με χριστουγεννιάτικο διάκοσμο, σε συνδυασμό με το αρκετό χιόνι μας έβαλαν για τα καλά στην γιορτινή ατμόσφαιρα.

Πρόταση για διαμονή : Central Park Residence

Το επόμενο απόγευμα φθάσαμε στην Βιέννη.
   Εγκαταστάθηκαμε στο άνετο και κεντρικό διαμέρισμα μας και βγήκαμε για την πρώτη μας βόλτα στην πόλη.
  Πρώτη φορά Χριστούγεννα στην Βιέννη και είχαμε επιλέξει να εστιάσουμε στην χριστουγεννιάτικη εικόνα της  πόλης, αφού τα διάσημα αξιοθέατα της μας ήταν ήδη γνωστά από προηγούμενες επισκέψεις.

Πήραμε το δρόμο για το σύμβολο της πόλης, την λαμπρή εκκλησία του Αγίου Στεφάνου, με τις 23 καμπάνες του.
 Το τσουχτερό κρύο μας εμπόδισε ν'ανέβουμε στο παρατηρητήριο, για να δούμε τα υπέροχα πλακάκια της στέγης και την εκπληκτική θέα της λαμπερής Βιέννης.

Συνεχίσαμε την βόλτα μας στο Graben, τον εμπορικό πεζόδρομο της πόλης, με τα ιστορικά κτίρια, τα πολυτελή καταστήματα και τα συντριβάνια και στην οδό Karntner, για να δούμε τα εκπληκτικά καντηλέρια.
  Συνεχίσαμε στην οδό Kohlmarkt, που οδηγεί από το Graben στο παλάτι Hofburg και κάναμε στάση στο coffeehouse Demel, με τον βιεννέζικο διάκοσμο και το κατάστημα στο ισόγειο, για να έχουμε την πρώτη μας γλυκιά εμπειρία με τα θεϊκά σοκολατάκια του.

Είδαμε το υπέροχο ρολόι Ankeruhr στην Hohen Markt, το walk of fame της πόλης  (ναι υπάρχει και στην Βιέννη και οδηγεί - με τα μαρμάρινα 70 αστέρια των διάσημων μουσικών τέκνων της πόλης- από τον Άγιο Στέφανο στην αγορά Naschmarkt), την επιβλητική Όπερα (όπου τις γιορτινές ημέρες κυριαρχούν οι παραστάσεις του "Καρυοθραύστη"),

το ιστορικό ξενοδοχείο Imperial, τις φιγούρες της φάτνης στην εκκλησία του Αγίου Πέτρου, την λεωφόρο Ring, που περικυκλώνει το ιστορικό κέντρο, τελειώσαμε με μια μικρή βόλτα στην εμπορική Mariahilfer Strasse και αποφασίσαμε πως αυτά ήταν αρκετά για την πρώτη μας ημέρα στην πόλη.

Την επόμενη μέρα ξεκινήσαμε από το Hundertwasser House, σύμπλεγμα διαμερισμάτων (1983-1986), εξπρεσιονιστικής αρχιτεκτονικής και ιδιαίτερης αισθητικής, που κατασκευάστηκε από τον αυστριακό ζωγράφο, γλύπτη και αρχιτέκτονα Hundertwasser.

Και συνεχίσαμε με το 65.000 τετραγωνικών μέτρων Stadpark, με την λίμνη και το πανέμορφο άγαλμα του Στράους,
το χειμερινό παλάτι των Αψβούργων,
 το Hofburg, σημερινή έδρα  του προέδρου της Αυστριακής Δημοκρατίας (όπου τα ενδιαφέροντα διαμερίσματα της αυτοκράτειρας Σίσσυ),
την Ισπανική Σχολή Ιππασίας.
 Διασχίσαμε την συνοικία των μουσείων, το 60.000 τ. μ. σύμπλεγμα μουσείων, γκαλερί και άλλων κτιρίων και ένα από τα μεγαλύτερα πολιτιστικά κέντρα του κόσμου (όπου το Κέντρο Αρχιτεκτονικής, το Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, το Μουσείο Καπνού, το Μουσείο Leopold, το Tanzquartier, το Κέντρο Μαθηματικών), αφήνοντας την επίσκεψη του για την επόμενη φορά, που θα έχουμε τον απαιτούμενο χρόνο,
 υποκύπτοντας όμως στην σαγηνευτική μυρωδιά του ψημένου λουκάνικου και του hot dog του γειτονικού στο μουσείο Αlbertina, Bitzinger Wurstelstand Albertina.
  Περάσαμε μπροστά από το νεοκλασικό, στα πρότυπα της Ελληνικής Ακαδημίας, υπό ανακαίνιση τότε, κτίριο του αυστριακού κοινοβουλίου,
  τα πάρκα Burggarten και Volksgarten,
  σταματήσαμε στην  πλατεία Karlsplatz και τριγυρίσαμε στην γραφική συνοικία Spittelberg, με  τα πολύβουα στενάκια της, με τα χειροτεχνήματα, τα διακοσμητικά, τις λιχουδιές και την ζωντανή μουσική
 και  καταλήξαμε στην  καλύτερη χριστουγεννιατικη αγορά της πόλης, αυτή του Δημαρχείου.
 Ξύλινοι πάγκοι με χριστουγεννιάτικα στολίδια, διακοσμητικά, ρούχα, τοπικά προϊόντα, ψητά κάστανα, ζεστό κρασί, τα γιορτινά κουλουράκια Vanille kipferl, σε σχήμα μισοφέγγαρου, με βανίλια, ζάχαρη και αμύγδαλο.

Κατά την διαμονή μας στην Βιέννη είδαμε αρκετές από τις χριστουγεννιάτικες αγορές της, όπως αυτές μπροστά από τα ανάκτορα  Belvedere και  Schonbrunn, την Altes AKH (αν πάτε, ευκαιρία να δείτε το campus του Πανεπιστημίου) και αυτές στις πλατείες του Αγίου Στεφάνου και της Μαρίας - Θηρεσίας, όμως θεωρώ καλύτερη αυτή του Δημαρχείου.

Την τελευταία -και δυστυχώς βροχερή- ημέρα την αφιερώσαμε σε επίσκεψη στους κήπους του Παλατιού Schonbrunn, θερινού ανακτόρου των Αψβούργων και στον Οίκο των Φοινίκων, συλλογή εξωτικών φυτών από το 1882. Το εσωτερικό του το είχαμε δει στο παρελθόν.
 Ανεβήκαμε επίσης μέχρι το Neptune Fountain (1780) και την Gloriette και απολαύσαμε το θέαμα της πόλης.

Το μεσημέρι επισκεφθήκαμε το παλάτι  Belvedere (του 17ου αιώνα), με πιο διάσημο έκθεμα του το περίφημο "Φιλί" του Klimdt.

Στηθήκαμε υπό βροχή στην ουρά έξω από το ιστορικό Cafe Central και απολαύσαμε την μοναδική ατμόσφαιρα του, κλείνοντας έτσι την διαμονή μας στην λαμπερή χριστουγεννιάτικη Βιέννη.

Πρόταση για διαμονή : Leonhard Apartments Vienna

Στην Βιέννη, αν συνοδεύετε παιδιά, ανεβείτε την ρόδα του διάσημου Πράτερ και το Μουσείο Σοκολάτας.
Δείτε το σπίτι του Mozart και του Freud.
 Δοκιμάστε σνίτσελ, χοιρινό με κρεμμύδια, σούπα γκούλας, τυρί Liptauer, εσκαλόπ, καφέ, σοκολάτες και σοκολατάκια, κέικ, κρέπες και κυρίως τούρτα Sachertorte και Kaiserschmarrn.

Το τελευταίο βράδυ του ταξιδιού μας διανυκτερεύσαμε στο ουγγρικό και αγαπημένο μας Szeged.
  Κάναμε βόλτες στο κέντρο και στην χριστουγεννιάτικη αγορά μπροστά από το Δημαρχείο.
  Δεν είχε την λαμπρότητα της Βιέννης, αλλά μια πιο απλή, όμορφη,  πιο ταπεινή, αλλά  ίσως πιο ουσιαστική εορταστική ατμόσφαιρα.