ROAD TRIP ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΣΤΟΝ ΑΤΛΑΝΤΙΚΟ, ΜΕΡΟΣ 4ο

BILBAO (102 XΛΜ)
 Πριν φθάσουμε στο Bilbao, κάναμε μια στάση στο επίνειο του, την μικρή πόλη Getxo, με πληθυσμό 80.000 περίπου κατοίκους.
  Γνωστή για την γέφυρα Vizcaya, την αρχαιότερη γέφυρα μεταφορών (1893) στον κόσμο, που συνδέει τις δύο όχθες του ποταμού Nervion, κατασκευασμένη από τον Alberto Palacio, οπαδό του  Eiffel.
  Ενδιαφέρουσα η περιοχή Puerto Viejo, με τα γραφικά σπίτια των ψαράδων και το  Aquarium.

Στο Bilbao φθάσαμε νωρίς το μεσημέρι, ξεκουραστήκαμε λίγο και ξεκινήσαμε το πιο διάσημο αξιοθέατο της πόλης, το μουσείο Guggenheim.
   Στην άκρη του ποταμού Nervion, κατασκευασμένο από πέτρα, τιτάνιο και γυαλί, διαθέτει καμπύλες, που έχουν κατασκευασθεί  έτσι ώστε να συλλαμβάνουν το φως. Αλλάζει χρώματα συνεχώς, όπως ο ήλιος πέφτει πάνω του.
  Θα μπορούσα να το βλέπω και να το φωτογραφίζω για ώρες. Είναι πραγματικά καθηλωτικό.

Με εκατοντάδες εκθέσεις, με εκθεσιακό χώρο που καταλαμβάνει 24.000 τ.μ. και με πάνω από δέκα εκατομμύρια επισκέπτες,  χαρακτηρίστηκε ως αριστούργημα του 20ου αιώνα.
   Άνοιξε τις πύλες του για το κοινό το 1997 και έκτοτε μετατράπηκε σε δημοφιλέστατο τουριστικό προορισμό που συγκεντρώνει επισκέπτες απ΄όλον τον κόσμο.
  Κατασκευασμένο από τον αμερικανοκαναδό αρχιτέκτονα Frank  Gehry, όχι μόνο άλλαξε τον τρόπο που οι αρχιτέκτονες και το κοινό έβλεπαν μέχρι τότε τα μουσεία, αλλά εκτόξευσε στην οικονομία της πόλης στα ύψη. Το φαινόμενο της μεταμόρφωσης μιας πόλης (βιομηχανικής εν προκειμένω), που προκλήθηκε απο την κατασκευή σ' αυτήν ενός σημαντικού αρχιτεκτονικού έργου, αναφέρεται σαν το "Bilbao Effect" .

Στην ευρύτερη περιοχή του μουσείου το σκηνικό συμπληρώνουν η φουτουριστική γέφυρα  Zubizuri του Salvadore Calatrava και η γέφυρα La Salve, κατασκευασμένη το 1970, στην οποία αργότερα ο γάλλος καλλιτέχνης  Daniel Buren,  προσέθετε μια κόκκινη αψίδα.
  Το μουσείο διαθέτει και πολλά εντυπωσιακά γλυπτά: Στον περίβολο του βρίσκονται η τεραστίων διαστάσεων "αράχνη", που κλέβει τις εντυπώσεις, δηλαδή η  διάσημη "Maman"  της γλύπτριας Louise Bourgeois, αφιερωμένη στην μητέρα της, ο λουλουδένιος σκύλος "Puppy" και τα μεταλλικά λουλούδια  "Tulips" του cult  καλλιτέχνη Jeff Koons και τέλος το γλυπτό  Tall Tree and The Εye (Anish Kapoor).
   Στο εσωτερικό του μουσείου εντυπωσιάζει το  "Matter of Time"  του Richard Serra.

Για να έχετε μια πιο ολοκληρωμένη όψη του περάστε στην απέναντι όχθη του ποταμού χρησιμοποιώντας την γέφυρα La Salve, στην συνέχεια την πεζογεφυρα και τέλος κατεβείτε με τα σκαλιά ή χρησιμοποιήστε τον ανελκυστήρα για να κατεβείτε στην όχθη.

Τελειώνοντας την επίσκεψή μας πήραμε το τελεφερίκ (που λειτουργεί από το 1915) για το βουνό Artxanda.
 Απολαύσαμε και πάλι το μουσείο, έχοντας μια διαφορετική άποψή του από ψηλά, αλλά και το θέαμα ολόκληρης της πόλης.

Συνεχίσαμε με την παλιά πόλη (Casco Viejo). Είδαμε τον Καθεδρικό, το Αρχαιολογικό Μουσείο, την πλατεία Nueva και τις εκκλησίες San Nicolas και San Anton.

Την επόμενη ημέρα επισκεφθήκαμε το Μουσείο Καλών Τεχνών, τον σιδηροδρομικό σταθμό Abando, το Δημαρχείο, το θέατρο Arriago, την γέφυρα Arenal, το θέατρο Campos Eliseos.
  Απολαύσαμε την θέα ανεβαίνοντας τα σκαλιά Solokoetxe και καταλήξαμε για φαγητό στην αγορά La Ribera, που εκτός από τον χώρο που εκτίθενται τα προϊόντα, περιλαμβάνει μπαρ, εστιατόρια και καταστήματα, έως και live μουσική!
  Καταλαμβάνει χώρο 10.000 τ.μ. και είναι η μεγαλύτερη κλειστή αγορά της Ευρώπης.
  Τέλος από την πλατεία Circular περπατήσαμε μέχρι  την πλατεία Moyua, κάνοντας μια ευχάριστη βόλτα στην κομψή  εμπορική οδό Gran Via, κατά τα πρότυπα των γαλλικών λεωφόρων.

Πρόταση για διαμονή : Ercilla Hotel, 4 *, σε εξαιρετική τιμή για τις υπηρεσίες του.

OVIEDO (283 ΧΛΜ)

Πριν πάμε στο Oviedo , σταματήσαμε για λίγες ώρες στο  SANTADER.
 Ξεκινήσαμε από το εντυπωσιακό Centro Botin και τους κήπους Pereda, είδαμε τον Καθεδρικό (Catedral de Nuestra Senora de la Asuncion),  την πλατεία Δημαρχείου και τις πλατείες Porticada και Atarazanas και τις παραλίες Playa del Sardinero, με τον αέρα της  belle epoque και Playa del Magdalena.
  Δυστυχώς, αν και φθάσαμε μέχρι το σημαντικό αξιοθέατο της πόλης, Palacio Real de la Magdalena, δεν καταφέραμε να το δούμε. Είχε τόση κοσμοσυρροή που δεν βρήκαμε θέση πάρκινγ!

Καταλήξαμε στο  OVIEDO, με πληθυσμό 220.000, πρωτεύουσα  της περιοχής Asturias.

Παραλάβαμε  το δωμάτιο μας και αρχίσαμε την ξενάγηση.
 Είδαμε τον καθεδρικό (Catedral de S.Salvador), το πάρκο S.Francisco, το Palacio del Conde de Torreno, την αγορά El Fontan και  το Palacio de Camposagrado.
  Μετά τις εντυπωσιακές πόλεις που είχαμε δει μέχρι τότε στο ταξίδι μας, το Oviedo μου φάνηκε ότι υστερούσε.
 Βλέποντας τώρα τις φωτογραφίες, ανακαλύπτω υπέροχα κτίρια, ωραίους  δρόμους και το βλέπω πλέον με άλλη ματιά.

Το Oviedo είναι  γνωστό για τα γλυπτά, που κατακλύζουν την πόλη και αιχμαλωτίζουν το βλέμμα.
 Γνωστά το άγαλμα της γλυκύτατης Mafalda,  του Woody Allen, του "Ταξιδιώτη", της "Regenta", μπροστά από τον καθεδρικό, "Maternity"  του Botero.

Είναι πολύ ενδιαφέρον να τα ανακαλύπτεις στους κεντρικούς δρόμους και πλατείες της πόλης, κάτι σαν "κυνήγι του θησαυρού".

Πρόταση για διαμονή : Hotel Fruela

SANTIAGO DE COMPOSTELA (307 ΧΛΜ)
Την  επόμενη ημέρα σταματήσαμε  πρώτα στο LUGO, πόλη  100.000 περίπου κατοίκων, διάσημη για τα σχεδόν άθικτα ρωμαϊκά τείχη της  του 3ου αιώνα , που εκτείνονται σε μήκος  2 χλμ γύρω από ιστορικό κέντρο. Είδαμε επίσης την  Plaza do Campo, τον καθεδρικό  της Santa Maria  και την  ρωμαϊκή γέφυρα.

Μια αβλεψία με το GPS μας έβγαλε από τον δρόμο και καταλήξαμε το απόγευμα, αντί για το μεσημέρι  που ήταν το επιθυμητό, στο Santiago.
 Η ώρα είχε περάσει αρκετά, έτσι αποφασίσαμε να παρκάρουμε στο κέντρο, να δούμε την πόλη και μετά να καταλήξουμε στο ξενοδοχείο, αφού δεν υπήρχε χρόνος για ενδιάμεση ξεκούραση.

Κατευθυνθήκαμε στην πλατεία Obradoiro για να δούμε το πιο ιερό χριστιανικό μνημείο της Ισπανίας, τον διάσημο και εντυπωσιακότατο ναό του Αγίου Ιακώβου.

Κατασκευάστηκε μεταξύ 1075 και 1211 και οι πύργοι του δεσπόζουν στην πόλη.
  Γύρω του κοσμοσυρροή, όπως και σ'όλο το ιστορικό κέντρο.
 Η διαδρομή του Ιακώβου της Κομποστέλα (El Camino de Santiago)  είναι η διαδρομή του προσκυνήματος μέσω διαφόρων ευρωπαϊκών πόλεων στον ναό, όπου είναι θαμμένα τα λείψανα του Αγίου Ιακώβου.
   Κατά τον μεσαίωνα ήταν ο πιο σημαντικός τόπος προσκυνήματος μετά την Ιερουσαλήμ και την Ρώμη.
 Ήταν έθιμο  οι πιστοί να τοποθετούν στα καπέλα τους όστρακα αχιβάδων για να υποδηλώνουν ότι ήταν προσκυνητές του Αγίου Ιακώβου, για να σφραγισουν δε την άφιξη τους στον ναό, άγγιζαν με τα χέρια τους τους τοίχους του.

Στην ίδια πλατεία είδαμε το Hostal de los Reyes Catolicos, πανδοχείο των προσκυνητών, που μετατράπηκε σε parador (ξενοδοχείο) πολυτελείας  και το Raxoi Palace.
  Είδαμε επίσης την πλατεία Platerias και την Casa do Cabildo (1758), τις οδούς Nueva και Villar, την Casa del Dean.